De nieuwe 100% plantaardige biefstuk van Vivera is vanaf half juni verkrijgbaar bij Coop. De supermarktorganisatie juicht de ontwikkeling van haar vaste leverancier voor vleesvervangers toe en laat de Nederlandse markt daarom binnenkort via een opvallende reclamecampagne kennismaken met deze innovatie. Leverancier Vivera neemt als eerste ter wereld een 100% plantaardige biefstuk in productie. De vegetarische steak wordt binnenkort geïntroduceerd in de Britse supermarktketen Tesco en is vanaf halverwege juni verkrijgbaar bij de ruim 265 Coop-winkels in Nederland. Bij de productie worden alleen plantaardige ingrediënten als tarwe en soja gebruikt. Dit maakt de biefstuk zowel geschikt voor vegetariërs, veganisten als flexitariërs.

Vegetarische kiloknallers
Coop wil haar klanten verrassen met onderscheidende, écht lekkere producten die met aandacht zijn geproduceerd. Daarom werkt Coop op het gebied van vleesvervangers exclusief samen met leverancier Vivera. Als eerste Nederlandse supermarkt koos Coop afgelopen jaar al voor een landelijke tv-campagne gericht op vegetarische kiloknallers. Sindsdien promoot de supermarktorganisatie vleesvervangers structureel onder haar klanten met scherpe aanbiedingen.

Wim van den Burg, Category Manager Vers bij Coop: “Samen met onze leverancier maken we ’t verschil voor een duurzamere maatschappij en leefomgeving. Hierbij richten we onze aandacht onder meer op het bevorderen van een gezondere en gevarieerde levensstijl en het verlagen van de milieu-impact. Door vleesvervangers te promoten, stimuleren we een ander eetgedrag. Met deze unieke, innovatieve én lekkere vleesvervanger van Vivera geven we onze klanten die geen of minder vlees willen eten een smakelijke keuze. We zijn erg onder de indruk van het product dat Vivera heeft ontwikkeld. De geur, smaak en bite zijn nauwelijks te onderscheiden van echte biefstuk. Daarom zijn wij er net als onze leverancier van overtuigd dat de plantaardige steak in een grote behoefte voorziet.”