© Katja Diepstraten

Kruidvat gooit jaarlijks een miljoen minder plastic tasjes weg door een suggestie van vakkenvuller en student Katja Diepstraten. Ze zag bij het vakkenvullen dat mascara en lippenstiften vaak per 1 of 2 in een plastic zakje zaten als ze in de winkel aangevuld moeten worden. Dat moet slimmer kunnen dacht ze. Haar idee was simpel: de plastic tasjes, die een eigen kleur hebben per merk, eerst helemaal te vullen, voordat er een nieuw tasje gepakt zou worden. Ze deelde het idee op LinkedIn en na een gesprek op het distributiecentrum is het nu ingevoerd! “Dat was echt heel gaaf. Dat ze zo blij waren met mijn suggestie en dat het zo snel werd doorgevoerd.”. Kruidvat bespaart nu dus een miljoen plastic tasjes per jaar.
Dit is één van de inspirerende verhalen van de WWF-site waaruit blijkt dat iedereen een verandering in gang kan zetten om het plasticverbruik te verminderen. Delen is vermenigvuldigen. Het verhaal van Katja ontvingen we als BlijNieuwslezersbijdrage. Lees hier hele verhaal van Katja